اختلال در قاعدگي

ارسال شده در ۳۱ اردیبهشت ۹۴ توسط : elmira
۷ دیدگاه

با سلام.من ۲۵سالمه و ۳ ساله كه ازدواج كردم.طول دوره قاعدگيم ۷ روزه بوده كه الان به مدت حدودا ۶ ماه كه حجم خون قاعدگي خيلي كمتر شده و طول دوره پريود ۳روز شده و از روز ۴ خيلي كم ميشه آيا اين مسئله نگران كننده است؟ممنون ميشم از راهنماييتون

۷نظر ارسال شده است
شما هم نظری ارسال کنید
  1. Marjan :
    ۲۳ بهمن ۹۵

    با سلام
    من مجرد و ٣٠ساله هستم
    تقريبا هميشه قاعدگي منظمي داشتم.در ماه هاي اخير قاعدگيم زود تر شده بود البته فعاليت بدنيم هم زيادتر.با مراجعه به پزشك و انجام آزمايش و سونو گرافي،آزمايش هاي هورموني نرمال و سونو هم نرمال فقط مقداري كيست ريز داشتم.قرص سيترومن كامپاند تجويز شده به مدت سه ماه.
    هميشه هم موي زائد داشتم ولي جواب آزمايشات و سونو همواره نرمال بوده.
    سوالم اينه كه اين قرص كمك خاصي به اين موارد ميكنه؟
    و دليل مو زائد چيه وقتي مشكل هورموني ندارم؟
    و همزمان با مصرف اين قرص ميتونم ليزر موي زائد انجام بدم؟
    با تشكر از پاسخگويي شما

  2. yasamin :
    ۲۱ مرداد ۹۵

    باسلام .من از دوران مجردی پرید نامنظم داشتم دوماهی یک بار
    دکتر گفت کیست های ریز زیاد در تخمدانم دارم ٬متفورمین تجویز شد اما چون حساسیت بدنم بهش بالا بودادامه ندادم

    قرص یاسمین وال دی هم تجویز شد باز نتونستم ادامه بدم بخاطر حالت تهوع

    دکتر غدد رفتم برای موهای زائد چانه م ٬ ازمایش دادم هورمون مردانه م زیاد بود ٬قرص استروژن تجویز شد ٬ دو دوره تلاش بخوردن کردم اما بیشتر از چهار دونه نتونستم ٬

    الان یک ساله ازدواج کردم سه ماهه اقدام به بارداری کردم اما نتیجه ای حاصل نشده ٬

    پریدم نامنظمه زیاد ٬ با امپول پرید میشم ٬ مو زائد زیاد دارم ٬
    تنبلی تخمدان هم که دارم ٬ قرص هم که نمیتونم مصرف کنم

    الان من دقیقا نمیدونم باید چیکار کنم خیلی ناراحتم ٬

    از سایتا خوندم که قرص ویتاگنوس جواب داده برای درمان ٬

    از نظر شما با مصرف اون میتونم تمام مشکلاتمو بر طرف کنم
    ؟؟؟

    خواهش میکنم در اولین فرصت جواب بدید .خیلی ممنونم

    • Maryam Salahian :
      ۳۰ مرداد ۹۵

      تخمدان پلی کیستیک درمان قطعی ندارد . ویتاگنوس همه مشکلات شما را برطرف نمی کند ولی میتوانید از طبهای مکمل مانند هومیوپاتی و سوجوک کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با teleclinicbot@ تماس بگیرید.

  3. ganji :
    ۰۹ شهریور ۹۴

    معذرت میخوام تا امروز انقدر صریح درباره ای این موضوع صحبت نکردم
    و کاملا فراموش کردم که بگم بعد از ازمایش سونوگرافی تشخیص کیست داده شد
    و بعد از همون دوره اول دارویی دیگه اقدام به معالجه نکردم

    با تشکر

  4. ganji :
    ۰۹ شهریور ۹۴

    درود
    واقعا گیج شدم نمیدونم جای درستی دارم سوالم رو مطرح میکنم یا خیر ؟
    ۳۰ ساله هستم و حدود۶ سال هست که ازدواج کردم (۵ سال هم با همسرم دوست بودم و رابطه کامل داشتیم )
    عادت ماهانه من کمی نامنظم و ۲ ماه یک بار هست سال اول تا چهارم درسال ۳ بار عادت ماهیانه داشتم رفته رفته به دو ماه رسید.سالهای اول شدت خونریزی زیاد و مدت عادت ماهانه گاهی به ۳۰ الی ۴۰ روز کشیده میشد و وزن در ان زمان ۶۰ تا ۶۲ متغیر بود و تحرک زیادی داشتم
    قبل از برای درمان دکتر رفتم و فقط سونوگرافی انجام دادم قرص ال دی و یک قرص دیگر که خاطرم نیست تجویز شد که قرص دوم را باید تا ۴۰ روز مصرف و سپس قطع میکردم تا عادت ماهانه شروع شود(که بعد از ۲ ماه این روش روکلا کنارر گذاشتم و دارومصرف نکردم)
    بعد از ازدواج سالهای اولیه کاملا عادی و سه ماه یک بار عادت ماهانه داشتم و ۶ تا ۷ روز
    و اان حدود ۴ سال میشود که عادت ماهانه من به ۲ ماه در میان و به مدت ۳ تا۴ و گاها ۲ تا ۳ روز و خونریزی خیلی کم به ندرت پیش امده که یک دروه را خونریزی معمولی داشته باشم .نزدیکی خیلی کمی با همسرم دارم یعنی تمایلی کلا به رابطه جنسی ندارم و شاید در یه یا دو ماه۱ یا ۲ بار و جدیدا همراه با درد هنگام نزدیکی (جلوگیری طبیعی از طرف همسرم و برای راحتی و خشک نبودن واژن از اسپر آب خوراکی استفاده میشود)
    وزن فعلی من۸۵ و بیماری تیروئید و افسردگی دارم
    سوال از شما
    ۱=آیا در دوره یائسگی زودرس قرار دارم ؟
    ۲=درصد احتمال مادرشدنم پایین است؟
    ۳= درد ناشی از رابطه جنسی ؟
    ۴=داروی پیشنهادی برای این که عادت ماهیانه شوم ؟

    با سپاس

    • در خصوص بروز یائسگی زودرس نمی توان نظر داد و نیاز به بررسی تخصصی دارد
      در شرایط فعلی بله چون بجای ماهی یک بار هر دو ماه یک بار تخمک در شما ازاد می شود و میزان روابط شما نیز کم است
      این مورد نیز بعد از معاینه زنان مشخص می شود و درد بطور کلی غیر عادی است و نباید باشد
      کنترل بیماری تیرویید و افسردگی مهمترین انهاست چون هر دو سبب اختلال پریود و کم شدن میل جنسی می شوند

  5. دکتر امیر سخاوتی :
    ۰۵ خرداد ۹۴

    خیر چیز نگران کننده ای دیده نمی شود ولی بهتر است برای اطمینان بیشتر با بخش مشاوره پزشکی صدای سلامت تماس بگیرید تا همه شرایط شما بررسی شود

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

خرید آنلاین مشاورکارت